Garant tepelné pohody a spokojených zákazníků
Už 25 let u našich zákazníků chladíme, topíme, větráme, odvlhčujeme
Naši lidé v projekci, na montážích i v servisních službách jsou špičkoví odborníci
Pracujeme s tou nejpokrokovější technologií
Chápeme potřeby našich zákazníků
Jsme odpovědni nejen vůči našim zákazníkům, ale i prostředí, v němž žijeme
Rozhovor se zakladatelem a majitelem firmy
M-tech Ing. Miroslavem Štěpánkem
Základní otázka marketingu je už po desetiletí stejná: Proč by si měl zákazník koupit právě Váš výrobek?
Protože jako firma dáváme věcem přidanou hodnotu, zákazník si tedy nekupuje pouze výrobek.
Ještě před pár léty byla značka to nejdůležitější. Buď jste měl dobrou značku, nebo jste bojoval na trhu cenou. Poslední roky to změnily, řada osvědčených značek padla a, kupodivu, nikomu neschází. Jak se tomuhle riziku, jako majitel dobré značky, bráníte?
O úspěchu rozhoduje více parametrů: produkt, cena a právě ta přidaná hodnota, a proto musíme být firmou s odborníky v oboru, seriózní nabídkou, kvalitní montáží, výborným servisem… zákazník nám musí věřit, potom budeme úspěšní.
Neděsí Vás někdy, že o zakázce při výběrových řízeních rozhodují nákupní oddělení, ekonomové a tedy cena, a nebere se v potaz skutečná kvalita, reálné výsledky a ostatní aspekty? Respektive postačuje, že se parametry deklarují splněním technického zadání?
Vnímám, že je něco špatně. Správné rozhodnutí výběrového řízení se nedá řešit předpisem. Musíme se vrátit k základním hodnotám jako je slušnost, práce ve prospěch zaměstnavatele, logické rozhodování,…
Potom nebude úředník rozhodovat pro firmu ve prospěch nekvalitní a „laciné“ (někdy jen o pár tisíc) značky, a pro sebe kupovat jednotky Mitsubishi Electric.
Generačně je nyní doba, kdy mnozí zakladatelé firem z porevoluční doby předávají podíly nebo pravomoci novým lidem. Částečně k tomu došlo i ve společnosti M-tech. Jaké jste měl při tom pocity? Obavy?
Vždy jsem se snažil o to, aby šla firma neustále vpřed. To dodržím i nyní, i za cenu někdy pro mě bolestivých změn. Ale je složité poznat okamžik, kdy včas odejít. Snad se mi to podařilo, věřím lidem ve firmě.
Patříte mezi ty, kteří s podnikáním začali brzo a věnovali a věnují se mu naplno. Máte horu zkušeností. Jmenujte jednu věc, kterou považujete za největší překážku podnikání v Česku.
Spravedlivé daně, spravedlivá podpora od státu, minimalizovat administrativu, kontroly a narůstání státního aparátu. Potom přepokládám, že firmy budou schopny a ochotny platit daně. Těch věcí je víc, ale stát by měl pochopit, že podnikatel není jeho nepřítel a tak se i chovat.
Dá se s tím něco dělat?
Hospodařit na dluh může jenom stát. Ale i to musí jednou skončit. Teď se všem daří, ale až to skončí, tak ten průšvih dá lidi se zdravým rozumem dohromady, tady dojde ke změně přirozeným vývojem.
Pořád Vás to baví?
Odpovím citátem: „Starající se o štěstí jiných, nalézáme štěstí vlastní.“ Mám hezký pocit z firemních úspěchů, které umožňují vytvářet slušné podmínky pro zaměstnance. To mě baví a mám z toho radost.